מנחה: פלאות רוהאן
מס פתרון: 200274
יום: שלישי
תאריך פתיחה: 7.1.25
שעות: 16:30-19:00
סוג הקורס: היברידי
אחת הדרכים לראות את חיינו היא כשוק של בחירות : לכל בחירה אנו מקבלים , לכל בחירה יש מחיר. בהשתלמות חינוכית חדשנית , מרתקת ופורצת דרך זו, נעסוק בבחירות מיטיבות, המחירים שאנו משלימים – אלו המודעים ואלו שלא – והקשר של כל אלו לגישות בריאות שניתן ליישם וללמד בדרך אל יצירת חוסן , בריאות פנימית, ואדוות שמיצרות שלומות.
מנחה: טל שלומי
מס פתרון הלמידה: 200138
יום: ראשון ושני
מועד פתיחה: 7.1.25
שעות: 18:00-20:15
סוג הקורס: היברידי
נצא למסע מרתק אל סיפורי המעשיות המופלאים של רבי נחמן מברסלב, סיפורים עתיקים ורבי-עוצמה המשמשים ככלי טרנספורמטיבי עמוק. למרות שמדובר בסיפורים עתירי דמיון עם נסיכות ואבירים, רבי נחמן סיפר אותם לא רק להמון העם אלא גם לגדולי תלמידיו – אנשים שחתרו להעמיק ולהתפתח בתחומים מעשיים, רוחניים ונפשיים. במהלך ההשתלמות נצלול לתוך העולמות הפנטסטיים הללו, נגלה את הרבדים הסמויים שבתוכם ונחווה תהליך פרשני חופשי המוביל לשינוי פנימי משמעותי .
מנחה: שחר טוניק
מס פתרון הלמידה: 200197
יום הלמידה: ראשון
מועד פתיחה: 17.11.24
שעות :16:30-19:00
סוג הקורס: היברידי
תהליך ההתפתחות המקצועית מבקש לספק למורות כלי רגשי רלוונטי ועדכני לקידום דימוי גוף בריא בקרב נערות . סטיילינג רגשי היא שיטה העושה שימוש בבגדים ככלי להתפתחות אישית, והיא נובעת ממחקר ותיאוריה בתחום הפסיכולוגיה של האופנה בשילוב עם כלים לטיפול דרך כלים אומנותיים. הגישה היא אינטרדיסציפלינרית ונוגעת בעולמות של מגדר, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אופנה, כלכלה, פמיניזם ועוד. באמצעות חשיפה להשפעות שונות מעולמות אלו, על דימוי הגוף שלנו, ומכך על אופן ההתלבשות, נותנת הזדמנות לפיתוח חשיבה ביקורתית, העצמה אישית וקידום דימוי גוף בריא. תהליך ההתפתחות מבקש לתת למורה חוויה בכלי הסטיילינג הרגשי, ומתוך כך לפתח גישה מבריאה כלפי גופן וכלפי הנערות. כלי הסטיילינג הרגשי מאפשרים שיח מילולי ויצירתי ומאפשרים מרחב יצירתי של סקרנות, חקירה וגיבוש הזהות העצמית.
מנחה: חווה אביטל
מס פתרון הלמידה: 200201
יום הלמידה: שלישי
מועד פתיחה: 26.11.24
שעות: 16:00-18:30
סוג הקורס: סינכרוני /א-סנכרוני
בקורס נעמיק ונבסס את הידע המתמטי והדידקטי בנושאים הנלמדים בכיתות השונות. נכיר דרכי הוראה מגוונות, עזרי לימוד ואמצעי וכן נעסוק בדרכי חשיבה של ילדים, בניתוח תפיסות שגויות של תלמידים והצעות לדרכי פעולה
מנחה: נטלי שטרובל
מס פתרון למידה: 200112
יום: רביעי
מועד פתיחה: 20.11.24
שעות: 16:00-19:15
סוג הקורס: היברידי
תכנית ראשית מתמקדת בפיתוחן המקצועי של מחנכות הכיתה בישראל אשר נמצאות בחזית הכיתה וממוקמות כסוכנות שינוי לקידום שוויון הזדמנויות בקרב תלמידים\ות.
מנחה: שחר צדוק
מס' פתרון למידה: 200239
יום: משתנה
מועד פתיחה: 17.11.24
שעות: 17:00-18:30
סוג הקורס: סנכרוני /א-סנכרוני
תקציר: מלחמת "חרבות ברזל" הוא אירוע טראומטי ופתאומי אליו נקלענו ללא הכנה מוקדמת. אלימות ברשת היא תופעה חמורה שיכולה לפגוע קשות באנשים ובקהילות. בזמן מלחמה, אלימות ברשת עלולה להחמיר, שכן היא יכולה לשמש להפצת מידע כוזב, הסתה לאלימות פיזית, פגיעה בפרטיות והטרדה. קורס זה יעסוק בהתמודדות עם אלימות ומניעת אלימות ברשת בכלל ובזמן מלחמה. הקורס יתמקד בנושאים הבאים: זיהוי אלימות ברשת, דרכים להתמודד עם אלימות ברשת, מניעת אלימות ברשת. הקורס ייתן למשתתפים כלים חינוכיים למניעה והגנה ממפני אלימות ברשת.
מנחה: שלומית לידני + הדס אייזנבך
מס פתרון הלמידה : 200164
יום: שלישי
תאריך פתיחה: 26.11.24
שעות: 16:00- 19:15
סוג הקורס: היברידי
תוכנית הלימודים החדשה בתיכון הביאה עימה שינויים ודגשים על תוכנית הלימודים בחטיבה. בנוסף המחוז הציב שני יעדים מרכזיים: פיתוח לומד עצמאי בסביבה דיגיטלית וחוסן אורייני הבא לידי ביטוי בכל המקצועות. על מנת שמטרות אלו יושגו יש צורך להנחות ולהדריך את המדריכים במטרות עצמן ובדרכים להשגתם.
מנחה: אורן זך
מס פתרון הלמידה: 200105
יום: רביעי
מועד פתיחה: 20.11.24
שעות: 16:00-19:15
סוג הקורס: היברידי
טכניקות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) שיכולות לעזור לילדים להתמודד עם חרדה ולהתגבר עליה. המפגשים הראשונים יכסו את היסודות של CBT, כולל זיהוי עיוותים קוגניטיביים, מחשבות אוטומטיות שליליות והתנהגויות לא מסתגלות. המורים ילמדו כיצד להדריך את התלמידים בזיהוי פחדים מוגזמים, אתגר לאמונות לא רציונליות ופיתוח דפוסי חשיבה מציאותיים יותר. מפגשים מאוחרים יותר יתמקדו אימוני הרפיה. המורים ילמדו גם תרגילים המתאימים לגיל לבניית מיומנויות התמודדות וחוסן. הקורס ישים דגש על התאמת התערבויות לרמת ההתפתחות של כל ילד. עד הסוף, למורים יהיה ערכת כלים של טכניקות CBT מבוססות ראיות ליישום בתמיכה בתלמידים חרדים בכיתה.
מנחה: מרגולין שרון
מס פתרון הלמידה: 200248
יום: רביעי
תאריך פתיחה: 4.12.24
שעות: 20:15-21:45
סוג הקורס: סנכרוני / א-סנכרוני
הקורס יקנה ידע תיאורטי ומיומנויות מעשיות בתחום הבינה המלאכותית ויישומיה בהוראה, תוך בחינה ביקורתית של ההשפעות על הפרט והחברה. מושגי יסוד בבינה מלאכותית, סוגי בינה מלאכותית, כלים טקסטואליים וחזותיים, שימושים חינוכיים, אתיקה ופרטיות, השפעות חברתיות.
שם המנחה : דורית גרנות
מספר פתרון הלמידה : 200121
יום הלמידה : ראשון
מועד פתיחה :1.12.2024
שעות: 16:30-19:45 משתנה
סוג הקורס: היברידי
"ילד במתנה" היא תכנית לפיתוח מקצועי תהליך מובנה על מנת לחזק ולהעצים את תלמידיהם ולשפר את המיומנויות החברתיות שלהם. התוכנית מושתת על תהליך של אימון אישי בקבוצה ומשולבת בכלים "עוקפי חשיבה" הלקוחים מעולם התיאטרון, הפסיכודרמה וה-NLP, המאפשרים חוויה עמוקה, חיבור לרגשות ותובנות עומק. ילדים רבים, נואשים לתשומת לב והכרה חיצונית, ולפיכך מתקשים להתנהל בחברה. יש לנו את היכולת ללמד אותם לחיות אחרת, מתוך תחושת משמעות וסיפוק, הנאה טהורה, אמונה באחר ובעצמם!
שם המנחה : שחר צדוק
יום הלמידה : שני
מספר פתרון הלמידה : 224590
מועד פתיחה :5.2.2024
מלחמת "חרבות ברזל" הוא אירוע טראומטי ופתאומי אליו נקלענו ללא הכנה מוקדמת. לגורם ההפתעה והעוצמה שלה השלכות על מצבנו הרגשי. לרבים מאיתנו הניסיון לנהל שגרה במצב מלחמה היא חוויה ראשונית. במסגרת הניסיון לנהל שגרה חינוכית במצב זה התמודדויות רבות הן ברמה האישית, הבינאישית מול תלמידים והורים .
מנחה: ד"ר אורית ברוזה , מירב אדרת, שלומית זליכה
מס פתרון: 200202
יום למידה: משתנה
תאריך פתיחה: 8.10.24
שעות: משתנה
סוג הקורס: סינכרוני /א-סנכרוני
ריכוז מקצוע המתמטיקה בבית הספר היסודי הוא תפקיד חשוב ומאתגר, שכן הרכזת נחשבת ל"ראשונה בין שווים". כרכזת שהיא גם עמיתה בצוות, יש צורך לפתח מיומנויות של הקשבה ואמפתיה, ובמקביל להוביל מטרות מעשיות דרך דיונים מעמיקים ועשירים עם צוות המורים. התפקיד מצריך התמודדות עם התנגדויות תוך כדי פיתוח תקשורת בונה ויעילה. בהיבט המקצועי, נדרשת הפגנה של מודלינג לשיח מתמטי משמעותי, לצד יכולת לנתח אירועים מתמטיים לטובת קידום הלמידה של המורות.
מנחה: מור רובין מארי
מס פתרון: 200115
יום הלמידה : שלישי
מועד פתיחה: 26.11.24
שעות: 16:30-19:00
סוג הקורס: היברידי
נכיר לעומק את נושא לקויות הלמידה. נחשף לידע תיאורטי ולכלים מעשיים בהוראה מותאמת. נתייחס למשמעות המורה כמנהיגה ומובילה בקבוצה ולשוני הקיים בין התלמידים מבחינת תפקודי השפה, סגנונות הלמידה, המוטיבציה, האינטליגנציה, המסוגלות העצמית ועוד. בנוסף, נדגיש את חשיבות הפן החברתי והרגשי, שחשוב לטפח במקביל לתכנים הדידקטיים.
מנחה: אפרת שטראוס
מס' פתרון הלמידה: 200170
יום הלמידה: שני
מועד פתיחה: 18.11.24
שעות: 16:30-19:00
סוג הקורס: היברידי
בקורס נלמד ונתרגל מגוון מדיטציות ריכוז ומיינדפולנס המותאמות לילדים ונוער. נתרגל תרגילי נשימות, התבוננות, מיקוד וריכוז. נלמד נושאים נבחרים מתוך הפסיכולוגיה הבודהיסטית, המקנים ידע וכלים מעשיים להתנהלות מיטיבה. נכיר מחקרים מדעיים על יתרונות התרגול והשפעתו על מבנה ותפקוד המוח. נתנסה בהנחיית מדיטציות ריכוז ומיינדפולנס ובכתיבת מערכי שיעורים מבוססי מיינדפולנס.
שם המנחה: ד“ר אדם רצון
מס' פתרון הלמידה: 200141
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס:26.12.2024
שעות: 17:30-19:30
סוג קורס: היברידי
בשנים האחרונות, בעקבות שינויים ביחסי הכוחות בין הורים, ילדים ומורים, השיח עם הורים הופך לאתגר משמעותי הניצב בפני אנשי ההוראה. בקורס ייחודי זה, שנעשה ביוזמה ובשיתוף קרן משפחת ליאון, ראשית: קהילות מחנכות-נלמד כלים שונים מעולם התקשורת הבינאישית, העבודה עם התנגדויות וההקשבה הפעילה, על- מנת שנוכל ליישמם כדי לנהל שיח עם הורים בצורה מיטבית. בקורס נכיר ונייצר פרקטיקות לשיח מיטבי ונתנסה בסימולציות מעולם ביה"ס.
שם המנחה: ד“ר אבי המי
מס' פתרון הלמידה: 200396
יום הלמידה: ימי ראשון
מועד פתיחת הקורס: 24.11.24
שעות: 17:00-19:30
סוג קורס: היברידי
בשנים האחרונות הולכת וגוברת ההסכמה בקרב מערכות החינוך בעולם כי יישום של הוראה רגשית-חברתית (Social Emotional Learning) עשוי להשפיע לטובה על יכולות לימודיות, רגשיות והתנהגותיות של התלמידים. כך, למשל: שיפור המודעות והשליטה העצמית, קבלת החלטות וניהול משברים, עבודת צוות וניהול יחסים בין-אישיים, עידוד ערכים של שוויון, כבוד האדם וצדק חברתי, יכולת הכלה, אמפתיה ועוד. הפוטנציאל הכרוך בשימוש בצילום כאמצעי להגברת האפקטיביות של הלמידה הרגשית-חברתית רב וגדול. הצילום מאפשר, מצד אחד, למידה על העצמי, מתן תוקף לאינדיבידואליות (למשל, הסלפי), ויכולת להתבטא ולהשמיע את הקול האישי ומצד שני, פיתוח מודעות חברתית באמצעות התבוננות באחר ומתן ביטוי לריבוי של זהויות, תרבויות ואורחות חיים. "בין עדשת המצלמה לנפש - קידום למידה רגשית-חברתית באמצעות צילום" הינו קורס ייחודי, חווייתי ורצוף בהתנסויות שיאפשר ללומדים/ות להיחשף לאופן בו שפת הצילום מסייעת ותומכת בלמידה רגשית-חברתית ולרכוש ולהתנסות במגוון רחב של כלים שישמשו אותם/ן להמשך התפתחותם/ן האישית והמקצועית ולשכלול יכולות ההוראה הרגשית-חברתית שלהם/ן.
שם המנחה: חן דסה, אילנית בביץ, קרן פוקס
מס' פתרון הלמידה: 200438
יום הלמידה: ימי ראשון, פתיחה יום ד (חד פעמי)
מועד פתיחת הקורס:20.11.24
שעות: : 17:00-19:30
סוג קורס: היברידי
הגננות יחשפו לעמדה ההורית, למאפיינים של הקשר בין גננת והורים. נעמוד על תפקידיה המרכזיים של הגננת בעבודה עם ההורים. (נהלי תקשורת בסיסית, בניית דפוסים קבועים של קשר מיטבי כמניעה לקצרים בתקשורת).
שם המנחה: : תאיר צדוק , לנה דרושוב
מס' פתרון הלמידה: 200419
יום הלמידה: ימי ראשון
מועד פתיחת הקורס: 24.11.24
שעות: : 14:30-17:00
סוג קורס: היברידי
הגננות יחשפו לעמדה ההורית, למאפיינים של הקשר בין גננת והורים. נעמוד על תפקידיה המרכזיים של הגננת בעבודה עם ההורים. (נהלי תקשורת בסיסית, בניית דפוסים קבועים של קשר מיטבי כמניעה לקצרים בתקשורת)
שם המנחה: :יואל אודה
מס' פתרון הלמידה: 200522
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס: 2.12.2024
שעות: :16:00-18:30
סוג קורס: היברידי
בשנים האחרונות הפודקאסט (הֶסְכֵּת) הרוויח את מקומו בארגז הכלים של מורים רבים מכיוון שהוא מעודד יצירתיות ומעורבות. בנוסף, הפודקאסט מהווה פתרון עבור תלמידים המתמודדים עם אתגרים בקריאה וכתיבה. הפודקאסט יכול לשמש ככלי דידקטי המשמש כמקור מידע או כתוצר מסכם של עבודת מחקר אישית או קבוצתית. הפקת פודקאסט מהווה אמצעי להערכה חלופית וכך ניתן להעריך תהליכי למידה מכל תחום דעת ובכל שכבת גיל. במהלך המפגשים המורים יחשפו לכלים דיגטלים פשוטים להפקה וילמדו כיצד להנחות תלמידים בתהליך הפקת פודקאסטים.
שם המנחה: יעל גוטרמן
מס' פתרון הלמידה: 200510
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס: 25.11.24
שעות: :16:00-19:00
סוג קורס: סינכרוני / א-סינכרוני
"איכות חיים" הוא מקצוע ליבה בחינוך המיוחד. בהשתלמות נעמיק את ההכרות עם מגוון התחומים אליהם נחשפנו בהשתלמות הבסיס. נלמד כלי עבודה מתקדמים ליישום והטמעה של התחום במסגרות החינוך השונות.
שם המנחה: יעל גוטרמן
מס' פתרון הלמידה: 200334
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס: 2.12.2024
שעות: 16:00-19:00
סוג קורס: סינכרוני / א-סינכרוני
תקציר: "איכות חיים" הוא מקצוע ליבה בחינוך המיוחד. בהשתלמות נעמיק את ההכרות עם מגוון התחומים אליהם נחשפנו בהשתלמות הבסיס. נלמד כלי עבודה מתקדמים ליישום והטמעה של התחום במסגרות החינוך השונות.
שם המנחה: שרית אייל
מס' פתרון הלמידה: 201232
יום הלמידה: ימי שלישי
מועד פתיחת הקורס: 19.11.24
שעות: 19:00-21:30
סוג קורס: : סנכרוני / אסנכרוני – מפגש בודד פא"פ
הקורס יעסוק בחינוך הסביבתי בגני הילדים על פי העוגנים של הגן העתידי. קידום חשיבה מדעית בגן הילדים. פיתוח החוסן הרגשי בהקשר של החינוך הסביבתי. חשיבות ויציאה אל מרחבי הטבע.
שם המנחה: גלעד לנדאו
מס' פתרון הלמידה: 201061
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס: 18.11.24
שעות: 19:45-22:15
סוג קורס: : סינכרוני / א-סניכרוני
קורס זה מציע מסע מעמיק בין עקרונות הלמידה המשמעותית כפי שהם משתקפים במקורות היהודיים, תוך יישומם בהקשר החינוכי המודרני. המשתתפים יחקרו מושגי מפתח מחכמת חז"ל, ירכשו כלים פרקטיים ליישום בכיתה, ויפתחו גישה חדשנית להוראה המשלבת מסורת עם פדגוגיה עכשווית.
שם המנחה: שרי עובדיה גבע
מס' פתרון הלמידה: 201287
יום הלמידה: ימי ששי
מועד פתיחת הקורס: : 29.11.24
שעות: 09:00-13:15
סוג קורס: : פנים מול פנים
ההשתלמות תעסוק בעבודה הקלינית הטיפולית, בהמשגות הקשורות לעבודה דינמית וכיצד באה לידי ביטוי גם בביה"ס. נעסוק במתן תשובות, כלים, הבנות לשאלות אשר מעסיקות מטפלות באומנויות ובמערכת החינוך. איך עושים.. מה שואלים.. איך כותבים דוח טיפולי, איך ממשיגים תהליכי יצירה ועוד . ההשתלמות תהייה מבוססת על העבודה בשטח. נקיים שיח והמשתתפות יוזמנו להביא דוגמאות ושאלות. נשלב התנסות חווייתית בכלים שונים.
שם המנחה:ד"ר עידית גולדשטיין, אולה יצין
מס' פתרון הלמידה: 202290
יום הלמידה: ימי שלישי
מועד פתיחת הקורס: : 26.11.24
שעות: 14:30-17:00
סוג קורס: :סינכרוני /א-סינכרוני
פתרון הלמידה נועד לאפשר למחנכות בכיתות היסוד, להכיר את הכלים הקיימים לשלבי תהליך ההוראה – תכנון ההוראה, ההוראה בכיתה, והערכה. בנוסף, ילמדו פרקטיקות ביצועיות לשיפור שטף הקריאה, לצורת השגת מטרת העל בחינוך הלשוני (קריאה דיאלוגית ועוד).
שם המנחה :ד"ר עידית גולדשטיין, אולה יצין
מס' פתרון הלמידה:202320
יום הלמידה: ימי שלישי
מועד פתיחת הקורס: : 19.11.24
שעות: 14:30-17:00
סוג קורס: :סינכרוני /א-סינכרוני
מתן כלים מעשיים, המבוססים על תוכניות משרד החינוך לקליטה מיטבית של תלמידים בכיתות א', בחינוך המיוחד. הכרות עם תוכניות הלימודים של משרד החינוך לרכישת קריאה וכתיבה, והתאמתן לחינוך המיוחד.
שם המנחה ד"ר ליאת שמרי זאבי
מס' פתרון הלמידה: 202335
יום הלמידה: ימי שני
מועד פתיחת הקורס: : 10.3.25
שעות: 14:30-17:00
סוג קורס: :סינכרוני /א-סינכרוני
פתרון למידה זה יעסוק בגיבוש של עמדות, תפישות ואופניות עבודה של מטפלים באמצעות אומנויות עם הורים לתלמידים המקבלים טיפול באמצעות אומנויות במסגרות במערכת החינוך, תוך שילוב ניתוח והבנה תיאורטית של מקום ההורים בקשר לילדם, ותוך שימוש באמצעי אמנויות שונים להעמקת והרחבת השיח.
שם המנחה: ד"ר גיא חפץ
מס' פתרון הלמידה: 203214
יום הלמידה: ימי שלישי
מועד פתיחת הקורס: : 19.11.24
שעות: 14:30-17:45
סוג קורס: :היברידי
הקהילה תתמקד ב: • העמקה בדילמות מרכזיות המעסיקות את בתי הספר והסגנים, הדילמות ייבחרו על ידי הסגנים בקהילה. דוגמאות אפשריות: גיוס ופיתוח צוות, פיתוח ייחודיות בית ספרית, מנהיגות פדגוגית, יחסי מנהל-סגן והגדרת תפקיד. • הלמידה סביב הדילמות תתקיים במגוון מתודות, ביניהן - ביקורים בבתי ספר oלמידת עמיתים סימולציות חקרי מקרה למידה מגופים שאינם מתחום החינוך הרצאות מקצועיות, הרצאות העשרה והשראה הקהילה תתמקד בהעמקת קשרים, בתמיכה הדדית
שם המנחה: אפרת שטראוס
מס' פתרון הלמידה: 200170
יום הלמידה: שני
מועד פתיחת הקורס: 25.11.24
שעות: 16:30-19:00
סוג קורס: : היברידי
בקורס נלמד ונתרגל מגוון מדיטציות ריכוז ומיינדפולנס המותאמות לילדים ונוער. נתרגל תרגילי נשימות, התבוננות, מיקוד וריכוז. נלמד נושאים נבחרים מתוך הפסיכולוגיה הבודהיסטית, המקנים ידע וכלים מעשיים להתנהלות מיטיבה. נכיר מחקרים מדעיים על יתרונות התרגול והשפעתו על מבנה ותפקוד המוח. נתנסה בהנחיית מדיטציות ריכוז ומיינדפולנס ובכתיבת מערכי שיעורים מבוססי מיינדפולנס.
שם המנחה: ארווס שפרה , אפרת חן
מס' פתרון הלמידה: 200311
יום הלמידה: שני
מועד פתיחת הקורס: 2.12.24
שעות: 16:30-19:45
סוג קורס: : היברידי
מיפוי מצבי שמחה בחיינו וצמצום הפערים מרצוי למצוי הגברת האושר במישור האישי, המשפחתי והמקצועי. קבלת כלים לעבודה יום יומית בסביבת העבודה. שילוב של הומור, צחוק ושמחה כגורם מנצח בחיים. הומור וצחוק כמקדמי בריאות נפשית, חברתית ובריאותית.